loading...
بزرگترین مرجع دانستنیهای ایران
حمید جدیدی بازدید : 205 شنبه 05 آذر 1390 نظرات (0)

آیا از دیدارهایی که منجر به برقراری رابطه نگردیده اندخسته شده اید؟ آیا از برخورد با مردانی که آشکارا آمادگی سرسپردن در عشق را ندارند، نا امید گشته اید؟

 

اگر در یافتن جفت خود منتهای کوشش خود را نموده اید و در این زمینه بموفقیت چندانی دست نیافته اید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که درباره دیدگاهتان نسبت بجستجوی عشق حقیقی تجدید نظر کنید. در این بخش با پنج اشتباه متداول زنان در بازی عشق آشنا میشوید. اگر برخی از این دلایل برایتان آشنا بود، خود را سرزنش نکنید. فقط بدانید که لیاقتتان بیشتر بوده و عهد ببندید که برای بهتر بودن تغییر نمایید.

 

 

1- اگر فکر کنید که عشق هرگز شما را پیدا نخواهد کرد، چنین نیز خواهد شد بسیاری از زنان ناامیدیهای رومانتیکشان آنها را متقاعد نموده که برای اینکه مورد محبت و توجه دیگران قرار بگیرند، به صورت ذاتی چیزی درونشان وجود ندارد. آنها مثلا میگویند: "کی حاظر میشه با من ازدواج کنه؟ مطمئنم که تا آخر عمرم تنها میمونم."

 

بطور واضح چنین زنانی همانند من و شما شایسته و سزاوار عشق هستند. ( بله، ما سزاواریم!) اما آنها دارای مشخصه ای ترسناک می باشند که می تواند برای سالهای متمادی باعث تنها ماندنشان گردد: "پیشگویی کامبخش." یعنی مسئله ای واقعیت می یابد چون مردم  انتظار واقعیتش را داشته و بگونه ای رفتار میکنند که باعث اتفاق افتادن آن گردد. پیشگویی کامبخش مسری نیست اما سبب میگردد تا ارتباطات بالقوه به سویی مخالف بحرکت درآیند. آن یک بیماری موذی است. بطور فیزیکی، بیمار را دست نخورده باقی میگذارد. اما هر قدر فردی بیشتر بگوید، "من هرگز عشقی نخواهم یافت،" احتمال وقوع چنین انتظاری افزایش میابد. بطور متضاد، هر اندازه افق دیدگاه کسی روشنتر باشد -- " من چنان آدم شاداب و با طراوتی هستم که حتما همدمی پیدا خواهم کرد" -- پیشگویی آینده رومانتیک او نیز روشنتر خواهد بود.

 

اگر شما جزء کسانی هستید که افکارشان از دریغ و افسوس پر شده است،دست بکار شوید: مجله ای تاسیس کنید. هر روز چیزی دوست داشتنی درمورد خودتان بنویسید. این کار به مرور زمان آسان تر خواهد شد. حتی می توانید با برخی از دوستان نزدیک یا اقوام خود هم فکری نمایید تا آنها بتوانند دلایلی که فکر می کنند باعث خوشبختی یک مرد با داشتن شما میگردد را بیان نمایند. علت این تقاضای خود را برای آنها بیان کنید، آنها نیز احتمالا از کمک کردن به شما خوشحال خواهند شد. هرگاه فکری منفی در شرف حمله به ذهنتان قرار گرفت، آنرا با فکری مثبت جایگزین نمایید.

 

 

2- ایده بد بودن همه مردان را لگد کوب نکنید

 

خبر خوب: نسل مردان خوب منقرض نشده است. آنها هنوز بطور وسیع یافت میشوند. نکته این است که بیاموزید یک مرد شایسته را هم تشخیص دهید و هم بخواهید. سحر یکی از دوستان من میگوید: "چندین سال جذب مردانی میشدم که ماموریتشان اذیت کردن من بود. از زد و بندهایشان معلوم بود. وقتی میگفتند با من تماس میگیرند هیچگاه این کار را انجام نمیدادند، مرتب دروغهای احمقانه به هم میبافتند، می گفتند که مرا دوست دارند بعد به سراغ زنان دیگر می رفتند. حتی یکی از آنها می خواست بهترین دوست من را از راه بدر کند." سحر مرتب سرزنش میکرد که رابطه هایش مملو از تقلب و فریبکاری بوده است: هیچ مردی نمی تواند خوب و با وفا باشد. تا اینکه او در مراسم عروسی دختر عمویش شرکت کرد. او گفت: "سامان، داماد عسل، بهترین مرد دنیاست او حتما عسل را خوشبخت و برای خوشحال کردن او زندگی خواهد کرد. وقتی برق شیرین و دوست داشتنی چشمان سامان را دیدم، با خودم عهد بستم که روزی با مردی آشنا شوم که همانند گنجینه به من نگاه کند."

 

سحر وقفه ای در روابط خود ایجاد نموده و درباره وسواس فکریش نسبت به مردان بد کمی به تفکر پرداخت. او میگوید: "پدرم  آدمی خوشگذران و به عنوان یک شوهر و یک پدر سرد و بی مسؤلیت بود. وقتی 10 سال داشتم ما را ترک کرد. بعد از آن گه گاهی که او را میدیدم، برای جلب توجه او چرخ و فلک میرفتم. وقتی برای داشتن دوست پسر به اندازه کافی بزرگ شدم، بصورت مجازی با افرادی ارتباط برقرار می کردم که دارای اخلاقیات پدرم بودند. زمانیکه به خودم آمدم و فهمیدم که چه کاری دارم انجام میدهم، با مردانی روبرو شدم که آنچنان هم زرق و برقی و غیر قابل اطمینان نبودند."

 

امروز سحر نامزد دارد -- شخصی هم تیپ سامان. او میگوید: " نمیتوانم باور کنم که آن همه وقت را با مردانی تلف کردم که همانند یک شیء بی ارزش با من رفتار میکردند. اما ارزش آن را داشت، چون فکر میکنم در نهایت به من آموخت که قدر یک مرد خوب را بطور حقیقی بدانم."

روانشناسی - ازدواج و خانواده - 5 اشتباه زنان که باعث تنها ماندن آنها ميگردد

 

حمید جدیدی بازدید : 205 شنبه 05 آذر 1390 نظرات (0)

با کلی امید و آروز به خواستگاری دختر رویاهایتان رفته و پس از تشریفات و مراسمات فراوان تصمیم به ملاقات او میگیرید. قرار را تنظیم کرده و با اشتیاق فراوان در تعیین شده به سراغش میروید. ولی در همان لحظا ابتدایی متوجه تغییر ناگهانی در طرز برخورد او نست به خود میشود.

 

ممکن است هرچه بافته اید پنبه شده باشد. اما چرا؟ متاسفانه برخی از افراد تا محوطه هجده قدم خوب جلو میروند ولی در ضربه نهایی مرتکب اشتباه شده همه تلاشها را بر باد میدهند.

 

در این قسمت پنج اشتباه بزرگی که مردان هنگام ملاقات اولیه شریک زندگی آینده خود مرتکب میشوند را میخوانید.

 

1- او را لمس نکنید

 

چه از لحاظ شرعی و چه از لحاظ اجتماعی نباید تا زمانیکه با همسر آینده خود محرم نشده اید او را لمس نمایید.سعی نکنید دست او را بگیرید و یا چسبیده به او بنشینید. برخی مردان به اشتباه تصور می کنند که لمس کردن باعث روشن شدن موتور طرف مقابل شده و وی نیز همان کار را انجام خواهد داد. در حالی که برعکس این مسئله درست میباشد. هرقدر بیشتر سعی کنید دست او بگیرید، به همان اندازه تمایل وی برای گرفتن دست شما کمتر خواهد شد.

 

یک مرد عاقل خودش را کنار کشیده و به همسرش اجازه میدهد که در صورت تمایلش دست او را بگیرد. به این ترتیب انسانی باکلاس و متشخص در نظر وی جلوه خواهید کرد.

 

2- درباره زنان دیگر صحبت نکنید

 

درمورد همسر یا نامزد قبلی خود حرف نزنید. در مورد دختر شگفت آوری که روزی خیال ازدواج با او را داشتید و در رویاهای خود او را می پروراندید، سختی به میان نیاورید. فکر کنید. وقتی زنی از مرد دیگر پیش شما تعریف میکند، دچار پریشان حالی می شوید. فضای اولین دیدار خود را با همسر آینده تان با صحبت نکردن درباره زنان دیگر رومانتیک و جذاب نگاه دارید.

 

3- فخر فروشی نکنید

 

همه زنان بارها و بارها شندیده اند، صدها و یا هزاران مرتبه.هرقدر بیشتر به لاف زدن و بالیدن به خود بپردازید، از جذابیت کمتری برخوردار خواهید گشت. اجازه دهید او به تدریج به محاسن شما پی ببرد.بجای بیان قابلیتهای خود برای تحت تاثیر گذاشتن وی، بگذارید شما را به عنوان انسانی مبهم و اسرار آمیز که نمی تواند درکش کند، تجربه نماید. این عمل باعث خواهد شد که او میزان علاقه اش برای خبردار شدن از وضعیتهای گوناگون شما از قبیل شرایط پولی، ورزشی، کاری و غیره افزایش چشمگیری بیاید.

 

4- گفتگو را ملایم و مثبت نگاهدارید

 

برخی اوقات مردان بدون فکر کردن و حتی بدو ن اینکه بدانند چه کار میکنند، صحبت را به موضوعاتی سنگین و منفی می کشانند. هیچ دلیل مفید و سازنده ای برای اینکار وجود نداشته و تنها باعث از بین بردن لطف گفتگو و کاهش اشتیاق طرف مقابل خواهد شد. این کاری روماتیک نیست! در مورد تروریسم، ویروس سارس و یا اینکه مدیر شما آدم بداخلاقی است،صحبت نکنید.جزئیات دلایل جدا شدن از همسر یا نامزد قبلی خود را بازگو ننمایید. موضوعات سنگین را کنار بگذارید!

 

5- در مورد مسائل جنسی صحبت نکنید

 

زنان از شنیدن صحبتهای جنسی متنفرند. برخی از مردان اینکار را انجام میدهند ولی شما قرار نیست به این عمل مبادرت ورزید چون می خواهید متفاوت باشید. مایل نیستید از طریق گفتن اینکه چقدر به مسائل جنسی اهمیت میدهید او را تحت تاثیر قرار دهید. دوست ندارید به برخی چیزها تلویحا" اشاره کنید تا این تصور را در او بوجود آورد که میتوانید قهرمان رویاهای جنسی او باشید. خیر. شما میخواهید آرام و با کلاس باشید. اگر در ملاقات آغازین با شریک آینده زندگی خود مسائل جنسی را پیش بکشید در حقیقت به میزان احساس راحتی و آرامش او حمله خواهید کرد.

 

خوب، آقایان اینهم از این. اکنون شروع کرده و در خواستگاری بعدی این پیشنهادات را بکار برده و نتیجه را حتما" به ما گزارش کنید.

 

بخاطر داشته باشید: اگر آنچه که صحصیح است را انجام دهید، او از دست شما رها نخواهد شد.

روانشناسی - ازدواج و خانواده - 5 اشتباه بزرگ مردان در اولين ملاقات

 

حمید جدیدی بازدید : 175 شنبه 05 آذر 1390 نظرات (0)

دیگر از این بدتر نمی شود. احساس مریضی می کنید، نمی توانید لب به غذا بزنید و نمی دانید که چه احساسی دارید و به چه فکر می کنید. اما فکرتان خیلی مشغول است. یک لحظه خوشحالید و یک لحظه ناراحت، احساس آشفتگی و بی ثباتی میکنید. چه اتفاقی برایتان افتاده است؟ چهار هفته ی اولی است که با شوهر آینده تان قرار ملاقات گذاشته اید.

 

اولین چیزی که ممکن است قبل از یک قرار ملاقات اتفاق بیفتد، احساس آشفتگی و وحشت است. ممکن است تا به حال برای یافتن مرد ایده آل خود با افراد زیادی قرار ملاقات داشته باشید، اما هر بار این احساس رخ می دهد. بعد از قرار، با اینکه همه چیز عالی و خوشایند بوده باز ممکن است دچار این احساس شوید، چون اینجاست که مجبور می شوید در مورد این موقعیت و فرد مزبور کمی فکر کنید. باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید با این فرد ادامه دهید یا اینکه همه ی وعده هایی را که شب گذشته با طرف داشته اید را امروز صبح فراموش کرده اید و نمی خواهید ادامه دهید. این مسئله برای همه ی ما اتفاق می افتد. همه ی ما در چنین موقعیت هایی احساس آشفتگی می کنیم.

 

برای بسیاری از افراد، روز های بعد از قرار روزهای فوق العاده ای هستند. احساس جذابیت و علاقه می کنید و احساس می کنید که کسی هست که دوستتان می دارد و برایش جذابیت دارید. اما ممکن است در قرار دوم به این نتیجه برسید که کاملاً در اشتباه بوده اید و احساستان درست نبوده است. پس از اتمام قرار ملاقات دوم، باز احساسا فوق العاده ای به شما دست می دهد چون این بار دیگر آزمایشی واقعی بوده است و یکدیگر را دقیق تر مورد بررسی قرار داده اید. وفاداری ها ،قوه ی تعقلتان و جنبه های دیگر شخصیتیتان مورد آزمایش قرار می گیرد. تا این مرحله شما نباید هیچگونه رابطه ی فیزیکی با فرد داشته باشید.

 

بعد از قرار ملاقات دوم اگر واقعاً به این فرد علاقه مند شده باشید، احساس اضطراب و نگرانی خواهید داشت-- نگرانی برای از دست دادن این فرد. یا ممکن است این نگرانی به خاطر این باشد که فکر می کنید برای علاقه مند شدن عجله کرده اید و دوست دارید که از این مسئله خلاص شوید. اینجاست که ممکن است یک آینده ی ایدآل، دچار فاجعه و مصیبت شود. دست از نگران بودن بردارید و بگذارید که زندگی مسیر همیشگی اش را طی کند. خونسردیتان را حفظ کنید، هیچ جای نگرانی نیست. و در هیچ کار هم عجله نکنید.

 

از طرف دیگر ممکن است هنوز مطمئن نشده باشید که با این فرد صمیمیت برقرار کنید یا خیر، اما باز هم نگران نباشید. جذابیت روزهای اول آشنایی با یک فرد در همین است. در یک رابطه ی طولانی مدت، این روزها دیگر تکرار نمی شوند، پس سعی کنید که تا می توانید از این جو لذت ببرید. لزومی ندارد که یک رابطه ی جدیدی حتماً به ازدواج ختم شود. دیگر چنین طرز فکری نداشته باشید و از قرارهایتان نهایت لذت را ببرید.

 

تردیدهای زیادی در روزهای اول آشنایی وجود دارد، مثل اولین برخورد، اینکه سر قرار بروید یا نه، اینکه تلفن کنید یا نه، چه می شود اگر او سر موقع به شما تلفن نکند و...همینطور جلو می رود و هر روز تردیدها و دوراهی های جدیدی برایتان پیش می آید مثل اینکه، او را برای صرف قهوه دعوت کنید یا نه، اینکه با او به سینما بروید یا نه، اگر احساستان نسبت به او بیشتر شد چه کنید و....باز هم چیزی که به شما کمک میکند تغییر طرز فکرتان است، باید بگذارید زندگی روال عادی خود را طی کند، نباید نگرانی در مورد چیزی به خودتان راه دهید. شما زندگی همیشگیتان را داشته باشید، سر موقع همیشگی به باشگاه بروید، کارهایتان را انجام دهید و نگذارید که زندگیتان از مسیرش منحرف شود.

 

وقتی دیر به دیر قرار ملاقات داشته باشید، آن انرژی لازم برای پیشبرد یک رابطه وجود نخواهد داشت. باید از همه فرصت هایتان استفاده کنید و با فرد مورد نظر بگذرانید. اگر فردی را واقعاً دوست داشته باشید، طبیعتاً می خواهید همیشه با او باشید تا بتوانید او را بیشتر بشناسید و عاشقش شوید. برای این منظور باید قرار ملاقات هایتان را بیشتر کنید تا صمیمیت بین شما بیشتر شود و گرنه فقط وقتتان را تلف کرده اید.

 

اولین چهار هفته زمان مهمی است چون در این دوران است که همدیگر را خواهید شناخت. اگر بتوانید این دوران را به خوبی پشت سر بگذارید، حتماً خواهید توانست رابطه ی محکمی ایجاد کنید. به عقیده ی من بهتر است از هر گونه رابطه ی جنسی در این دوران و تا قبل از ازدواج خودداری کنید. این دوران فقط دوران آشنایی است و اینکه ببینید از هر لحاظ با هم سازگاری دارید یا خیر. دوران پر خاطره ای خواهد بود، پس سعی کنید بهترین استفاده را ازاین دوران ببرید.

 

ممکن است احساس بی ثباتی و آشفتگی کنید، اما همه ی ما وقتی به گذشته نگاه می کنیم تا ببینیم عاشق شدنمان چه روندی داشته است، یاد چهار هفته ی اول آشنایی می افتیم. سعی کنید این چهار هفته را به قشنگ ترین حالت ممکن بگذرانید .

روانشناسی - ازدواج و خانواده - 4هفته اول آشنايي دوران نامزدي

 

حمید جدیدی بازدید : 174 شنبه 05 آذر 1390 نظرات (0)

چرا معمولاً تمایل داریم که تمام احساسات قلبی، و افکار ذهنی خود را با کسی که عمیقاً به او اهمیت می دهیم و دوستش می داریم، در میان بگذاریم؟ چرا دوست داریم که صمیمت خود را تا آخرین حد نسبت به این افراد ابراز کنیم؟

می دانید چرا؟ این امر جزء پرسش هایی بوده که من به شخصه، تا کنون بارها و بارها از خودم سوال ..............................

حمید جدیدی بازدید : 209 شنبه 05 آذر 1390 نظرات (0)

مجلات ویژه خانم ها اطلاعاتی در اختیار ما قرار می دهد که هیچ کجای دیگر نمی توان یافت. آنها دیدگاهی زنانه را به ما نشان می دهند که اکثر آقایون شناختی از آن ندارند. اینکه خانم ها چطور رفتار و اعمال آقایون را تعبیر می کنند، انتظارات واقعی آنها چیست و خیلی چیزهای دیگر.

هدف ما آشنا کردن شما با این بینش جنسی است ............................

 

حمید جدیدی بازدید : 424 شنبه 05 آذر 1390 نظرات (2)

مخصوص هر دو نفر:

 

چطور می توانیم رابطه جنسی خوبی داشته باشیم؟

 

آنچه که در این مقاله عنوان می کنیم قانون نیست. قانون گذاشتن برای رابطه جنسی غیرممکن است – آنچه که مهم است این است که کاری که می کنید احساس خوبی به شما بدهد. و این احساس خوب باید بعد از رابطه جنسی هم باقی بماند—به هیچ وجه نباید بعد از رابطه جنسی مضطرب و نگران شوید که مبادا همسرتان باردار شود یا دچار بیماری شوید. به همین دلیل، برنامه ریزی برای جلوگیری از بارداری و رابطه جنسی  ...............

حمید جدیدی بازدید : 240 شنبه 05 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• آزار و سوء استفاده جنسی از کودکان

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

افرادی که کودکی را مورد آزار و یا سوء استفاده جنسی قرار می دهند دو دسته هستند:

 

1 - افرادی که تحت شرایطی با یک فرد کم سن و ...................

 

حمید جدیدی بازدید : 362 شنبه 05 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• راهکارهایی برای کسانی که در کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته اند

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

آزار و سوء استفاده جنسی به هرگونه ارتباط جنسی با فردی گفته می شود .........................

 

حمید جدیدی بازدید : 573 شنبه 05 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• پاسخ به سئوالات (2)

^^^^^^^^^^^^^

 

چندین سئوال از جانب دختر خانم ها و آقا پسرها رسیده بود که پرسیده بودند:

پرده بکارت چیست ؟ ...................................

 

حمید جدیدی بازدید : 687 شنبه 05 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• پاسخ به سئوالات (1)

^^^^^^^^^^^^^

 

در سه مبحث اول از این مجموعه به پرسش و پاسخ هایی می پردازیم که فرصت نشده .........................

 

حمید جدیدی بازدید : 278 شنبه 05 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• اختلالات جنسی خانمها – کمی میل جنسی (2)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

در این مبحث به بررسی اختلالات جنسی در بین خانمها می پردازم. به خصوص کم بودن و یا کم شدن میل جنسی.

 

ارگاسم خانم ها و آقایان با هم متفاوت است از این نظر که آقایان از یک طریق به ارگاسم یا اوج لذت جنسی میرسند و خانمها از دو راه. خانها یکی از طریق دخول ارضا میشوند اصطلاحا واژینال و دیگری بر اثر تحریک کلیتوریس که کلیتورال خوانده میشود. افراد زیادی در این مورد سئوال داشتند و راهنمایی  .........................

 

حمید جدیدی بازدید : 221 شنبه 05 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• اختلالات جنسی خانمها – کمی میل جنسی (1)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

در این برنامه به بررسی اختلالات جنسی در ....................

 

حمید جدیدی بازدید : 255 شنبه 05 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• پاسخ به سوالات در مورد انزال زودرس

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

انزال زودرس شایع ترین اختلال جنسی در بین مردان زیر 40 سال است. در بین افراد بالای 40 سال هم این مشکل وجود دارد ولی اختلال شماره یک نیست. بنابراین اگر این مشکل ..........................

 

حمید جدیدی بازدید : 1365 شنبه 05 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• پاسخ به سوالات در مورد خود ارضایی

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

در برنامه این هفته به مورد خودارضایی می پردازیم.

 

 

* لطفا راجع به ارضاء جنسی صحبت کنید. من دختری مجرد هستم و می خواهم بدانم این کار ضرری دارد ؟

 

یکی از راه هایی که برای ارضا جنسی پیش از ازدواج توصیه ............................

حمید جدیدی بازدید : 322 شنبه 05 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• تاثیر مواد مخدر و مشروبات الکلی در سلامت و روابط جنسی (3)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

این مبحث سومین مبحثی است که در این دوره به موضوع اثرات مواد و مشروبات الکلی بر روی سلامت و عملکرد اندام های جنسی می پردازد. در مبحث های پیش در مورد اثرات این مواد بر روی روان و عملکرد اندام های جنسی صحبت کردیم و در این برنامه در مورد اثر آنها بر رفتار و روابط جنسی بحث ...................

 

حمید جدیدی بازدید : 337 شنبه 05 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• تاثیر مواد مخدر و مشروبات الکلی در سلامت و روابط جنسی (2)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

برنامه هشتم در ادامه بحث هفته پیش به اثرات مواد مخدر و مشروبات الکلی بر روی سلامت و عملکرد اندام های جنسی اختصاص دارد. برنامه پیش در مورد اثرات این مواد بر روی روان صحبت کردیم و در این برنامه در مورد اثر آنها بر روی عملکرد اندام های جنسی صحبت ...........................

حمید جدیدی بازدید : 457 شنبه 05 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• تاثیر مواد مخدر و مشروبات الکلی در سلامت و روابط جنسی (1)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

مواد مخدرو مشروبات الکلی از سه جنبه عمده می توانند در زندگی جنسی افراد تاثیر بگذارند. یکی از دید روانی، دیگری از نظر جسمانی، و در نهایت از دید رفتاری و ارتباطی ........................

 

حمید جدیدی بازدید : 183 شنبه 05 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• والدین و رفتارهای جنسی فرزندان

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

این مبحث مختص والدین است و به سئوالاتی که موجب نگرانی بعضی از والدین شده است پاسخ داده می شود.

 

 

1 : آیا دیدن فیلم های ماهواره که بعضی هایشان صحنه سکسی هم دارند در آینده بچه چه اثری دارد ؟ و از چه سنی باید به بچه آموزش جنسی داد ..........................

 

حمید جدیدی بازدید : 236 جمعه 04 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• مسائل و روابط جنسی در نوجوانان و جوانان (3)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

مسائل روحی و عاطفی دوران بلوغ

 

سندرم یا نشانگان پیش از عادت ماهانه:

 

به دلیل اینکه در حالت طبیعی تمامی خانم هایی که در سن باروری هستند عادت ماهانه را تجربه می کنند این قسمت از بحث این هفته علاوه بر دخترخانم های نوجوان مربوط به خانم  ..........................

 

حمید جدیدی بازدید : 403 جمعه 04 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• تاثیر مواد مخدر و مشروبات الکلی در سلامت و روابط جنسی (1)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

مواد مخدرو مشروبات الکلی از سه جنبه عمده می توانند در زندگی جنسی افراد تاثیر بگذارند. یکی از دید روانی، دیگری از نظر جسمانی، و در نهایت از دید رفتاری و ارتباطی. در این مقاله  .....................

 

حمید جدیدی بازدید : 161 جمعه 04 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• والدین و رفتارهای جنسی فرزندان

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

این مبحث مختص والدین است و به سئوالاتی که موجب نگرانی بعضی از والدین شده است پاسخ داده می شود.

 

 

1 : آیا دیدن فیلم های ماهواره که بعضی هایشان صحنه سکسی هم دارند در آینده بچه چه اثری دارد ؟ و از چه سنی باید به بچه آموزش جنسی داد ؟

 

فیلم هایی که صحنه جنسی دارند سه دسته هستند. یکی فیلم های داستان دار هستند که جزئی از داستان فیلم را رابطه جنسی یا صمیمانه افراد تشکیل می دهد. گروه بعدی فیلم های............................

 

حمید جدیدی بازدید : 225 جمعه 04 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• مسائل و روابط جنسی در نوجوانان و جوانان (3)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

مسائل روحی و عاطفی دوران بلوغ

 

سندرم یا نشانگان پیش از عادت ماهانه:

 

به دلیل اینکه در حالت طبیعی تمامی خانم هایی که در سن باروری هستند عادت ماهانه را تجربه می کنند این قسمت از بحث این هفته علاوه بر دخترخانم های نوجوان مربوط به خانم ها هم می شود....................

 

حمید جدیدی بازدید : 265 جمعه 04 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• مسائل و روابط جنسی در نوجوانان و جوانان (1)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

مسائل جسمی دوران بلوغ

 

- مراحل بلوغ در دختران

 

معمولا ورود به نوجوانی با تحولات جسمی و روحی خاصی همراه است. تحولات جسمی ممکن است قابل رویت باشند و یا اینکه به چشم نیایند. مثلا تغییرات غدد داخلی بدن و ترشح هورمونها به چشم نمی آیند........................

 

حمید جدیدی بازدید : 223 جمعه 04 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• مسائل و روابط جنسی در نوجوانان و جوانان (2)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

مسائل روحی و عاطفی دوران بلوغ

 

تحولات روحی در دوران بلوغ در بین دختر ها و پسرها متفاوت است. این تفاوتها نه تنها به دلیل شرایط خانوادگی و فرهنگی و تفاوت جایگاهی که یک دختر خانم و یا آقا پسر جوان در جامعه دارند بلکه بدلیل تفاوت های هورمونی شان هم هست. در این سن بیشترین اشخاصی که روی فرد نوجوان تاثیر دارند ...........................

 

حمید جدیدی بازدید : 260 جمعه 04 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• ارتباط جنسی پیش از ازدواج

^^^^^^^^^^^^^^^^

 

در این عنوان به روابط جنسی پیش از ازدواج می پردازم. اینکه نگرش گروه های مختلف به این عمل چیست و اینکه داشتن این رابطه چه نتایج مثبت و منفی می تواند در زندگی آینده فرد داشته ....................

 

حمید جدیدی بازدید : 226 جمعه 04 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• آزار و سوء استفاده جنسی

 

 

اکثر افرادی که مورد آزار جنسی و یا حتی آزار جسمی قرار گرفته اند حس میکنند که بدنشان از آنها گرفته شده است . آزار و سوء استفاده جنسی در حالت کلی زمانی اتفاق می افتد که یک فرد بدون اطلاع و یا رضایت فرد دیگر از او لذت جنسی ببرد طوری که باعث تحقیر شخص شده و یا به شخص آسیب  .....................

 

حمید جدیدی بازدید : 178 جمعه 04 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• شایع ترین اختلالات جنسی در زنان

 

 در این عنوان بطور خلاصه به شایعترین اختلالات جنسی در بین زنان، دلایل احتمالی بروز این اختلالات و روش های درمانی که برای هر کدام موثر شناخته شده می پردازیم.............................

حمید جدیدی بازدید : 276 جمعه 04 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• شایع ترین اختلالات جنسی مردان

 

در این عنوان به طور خلاصه به شایعترین اختلالات جنسی در میان آقایان، دلایل احتمالی آنها و روش های درمانی که برای هرکدام موثر شناخته شده می پردازیم.............................

 

حمید جدیدی بازدید : 293 جمعه 04 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

• همجنسگرایی ، همجنس بازی ، مبدل پوشی و تغییر جنسیت

 

کلیه این حالت ها هم در بین خانم ها وهم در بین آقایان با نسبت های مختلف وجود دارد. بر طبق پژوهش های انجام شده برخی از این حالت ها ریشه ژنتیکی دارند و برخی ریشه رفتاری، برخی ریشه فیزیولوژیک دارند و برخی ریشه محیطی - اجتماعی . اما اکثر  متخصصان بر این باور ......................

 

حمید جدیدی بازدید : 263 جمعه 04 آذر 1390 نظرات (0)

سارا ناصر زاده

پژوهشگر ، روان درمانگر جنسی و مشاور زوجها

-----------------------------------------------------------

 

o تاثیر مجرد ماندن بر سلامتی جسمی و روحی

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

در این عنوان دو پرسشی که به کرات به برنامه درگوشی ها ارسال شده بود می پردازد. دوستان پرسیده بودند که لزوم ازدواج چیست و اینکه آیا مجرد ماندن میتواند برروی سلامتی جسمی و روحی تاثیر منفی بگذارد یا خیر. دوستان بسیاری هم در مورد انزال زودرس، دلایل آن و نحوه مداوای این ..........................

 

تعداد صفحات : 22

درباره ما
به بزرگترین سایت مرجع اطلاعات ضروری خوش آمدید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    اخبار سایت
    1.دسته بندی بیش از 500 بیماری با ترتیب حروف الفبا در سایت ایران آنلاین انجام شد تا ما مرجع کاملی برای شما عزیزان باشیم............................ 2.بخش روابط زناشویی به محتویات سایت اضافه شد....................... 3.ما همچنان با اضافه کردن بخش های دیگر با قدرت به کار خود ادامه میدهیم
    آمار سایت
  • کل مطالب : 656
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 33
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 38
  • بازدید امروز : 190
  • باردید دیروز : 55
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 508
  • بازدید ماه : 1,154
  • بازدید سال : 7,327
  • بازدید کلی : 252,357
  • کدهای اختصاصی